fredag den 19. april 2013

Husker du julestjernen?

Kan du huske at jeg viste billeder af min gamle julestjerne fra 2011?
Da var den lige begyndt at få røde blade igen.


Den har nu længe stået med mange røde blade. Nye grønne blade er begyndt at blive synlige og nye blomster er der også kommet...



Det er da lidt sjovt også selvom planten her i danmark mest forbindes med jul.



Den lyserøde fra 2012 er blevet meget kraftigere i bladvæksten og skal nok blive endnu større i løbet af sommeren. Så er jeg bare spændt på, om den kommer med lyserøde blomsterblade igen eller om den bare var blevet narret til det i december.


Ha' et dejligt forår!




6 kommentarer:

  1. Jeg har også haft en i en del år, men til sidst gav den op, den skal vist mørklægges for at få farve i bladene igen til jul.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke haft mørklagt min stjerne. Den har stået ved altandøren hele vinteren, men hvis man vil have røde blomsterblade i december måned så jo, så skal den begrænses for dagslys fra omkring 1. oktober, vil jeg tro :-)
      Min fik jo først mange røde blace fra en gang i januar eller februar...!
      Det svære ved dem er at de ikke må tørre helt ud men de må heller ikke overvandes og den ballance er svær at finde ;-)

      Slet
  2. Jeg har også to lyserøde, der blomstrer igen.
    Jeg troede aldrig det ville ske for mig, og overvejede om de mon troede, det var ved at være jul, nu vinteren varede så længe.

    SvarSlet
  3. Jeg har også en julestjerne... HAr haft den i 2 år nu... mørklægges de ikke får de bloter omkring februar-marts....

    man skal begrænse dem for dagslys fra midt på eftermiddagen til næste morgen.... Det lyder mystisk, men jeg sætter min ind i et skab fra kl 1530 til kl 8 næste dag...

    Tina

    SvarSlet