mandag den 17. december 2012

Sidste års julestjerne!

Jeg har mange gange beholdt min julestjerne sommeren over, fordi den blir så flot og tæt og får de kønneste lysegrønne blade og jeg holder jo så meget af limegrønt, så i mine øjne blir den bare flottere om sommeren.
Jeg læste engang at man skulle stille sin julestjerne mørkt så og så mange timer om dagen, hvis man ville have røde blade igen. Det har jeg ikke gidet - alligevel er min julestjerne begyndt at få røde blade.

Januar måned 2012 og ikke for kønt!

Idag og den er plantet om og blevet mere busket.

De røde blade er begyndt at kunne ses!

I år har jeg igen købt lyserøde julestjerner, men de faldt så hurtigt at jeg mistænker, at der må være gået noget galt under transporten til butikken, ellers må butikken have opbevaret dem forkert, for efter en uge, så de begge to sådan her ud. Den lyserøde passer mig ellers meget bedre i farve end den julerøde, jeg er jo ikke helt til rød jul...


Jeg har tænkt mig at beholde begge planter og 'oversomre' dem, hvis de altså vil. Sidste år havde jeg også en opstammet, men den gik til. Meget ærgerligt!



4 kommentarer:

  1. Jeg har også haft en et par år, men så gik den til. Jeg køber ikke mere julestjerner, slet ikke de røde, så vil jeg hellere have orkidéer :) men dem er du jo ikke så glad for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan rigtig godt lide ordidéer, men jeg kan slet ikke finde ud af at passe dem, bortset fra en smalbladet som kom igen to gange, hvoraf den sidste gang visnede blomsterne før de nåede at springe ud. Øv!

      Slet
  2. Hvor er du heldig med at din julestjerne får røde blade igen.
    Jeg købte 2 sidste år, men de gik hurtig ud. Hvorfor ved jeg ikke.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet