fredag den 11. maj 2012

Tiden flyver åbenbart med blæsten!!

Jeg ved ikke helt, hvordan det næsten hvert år kommer bag på mig, hvor hurtigt det pludselig (næsten) er sommer...
Jeg mangler faktisk stadig, at så nogle sommerblomster og hverken hestebønner, hvidløg eller grønkål er nået ud i køkkenhaven endnu. Men på søndag har de lovet godt vejr fra de højere magter, så håber jeg bare at magterne hører efter ;o)

Jeg har jo haft travlt med, at prikle og plante om  og om igen og strikke karklude til den store dag i Staudehaven i Vissenbjerg, nå ja eller to dage, for havens ophørsudsalg og diverse stande med godter, afholdes jo over den 2. og 3. juni '12. Det skal dog lige siges, at Staudehavens ophørsudsalg allerede er startet, ihvertfald på tilbehør, som krukker, potter og jord m.m.

Jeg har tænkt mig at medbringe:
Stauder:
Foldeblad
Løvehale, (Phlomis russeliana)
Storkenæb, blå og lyserød
Raketblomst
Palmelilje, haveyucca
Løvefod
Kærmindesøster
Knopurt, blå
Iris Sibirica, blå
Hornvioler i alskens farver, nysået fra i år

Chiliplanter Cayenne, nysået fra i år
Pelargonier, stiklingeplanter
Begonia, stiklingeplanter
Abutilon, Klokketræ, stiklingeplanter
Kartoffelblomst, Solanum rantonnetii, stiklingeplanter
Basilikum, nysået fra i år
Kaktus, små, sået for ca. 6-7 år siden.

Gamle danske Hørhåndklæder
Karklude i forskellige farver, hjemme-håndstrikkede
Viskestykker, hjemmesyede
Strikkepinde, bambus

Diverse 'plantebeholdere' og gamle dåser
Gammelt porcelæn, meget begrænset

Ses vi?!!!

PS! Da jeg endnu ikke kan lægge egne fotos ind, kan/må ukendte planter googles. Beklager.

2 kommentarer:

  1. Orv en masse planter

    Lyder som nogle festlige dage I skal ha´..

    God fornøjelse - og forberedelse

    Kh
    Loppe

    SvarSlet
  2. Mange - nårh ja, når man lige ser oversigten, men til gengæld er der ikke mange af hver ;o)
    Tak, jeg glæder mig til, at se hvordan det går!!!

    SvarSlet