onsdag den 21. marts 2012

Sund fastfood på 30 min.!

Idag var jeg først hjemme klokken 17 og da jeg plejer at spise senest klokken 18, havde jeg i bilen hjem tænkt lidt over udvalget i køleskab og fryser og over mulige kombinationer. Jeg vidste, at jeg havde en enkelt bayersk pølse tilbage i fryseren, desuden var der gulerødder i køleskabet, så jeg købte nogle kartofler med hjem på vejen.

Jeg startede med at skrælle to gulerødder og tre kartofler (de var ikke så store), så satte jeg en sautepande over med lidt rapsolie, på lidt over middel varme. Et stort rødløg blev pillet og skåret i grove både, to fed hvidløg i kvarter blev smidt i olien og sauterede lidt inden jeg tilsatte kartofler i kvarte både og mindre stykker gulerod. Peber blev kværnet ud over og lidt tørret citrontimian blev strøet over. Den frosne pølse blev lagt oveni.
Jeg satte elkedlen over med vand og lod retten sautere under låg til vandet kogte og hældte vand på til det dækkede halvt op ad grøntsagerne. Låg på igen og blusset ned på 2.

Så tændte jeg PC'en og tjekkede min mail og ca. 20 min. efter var retten klar.

Denne gang valgte jeg at spise det uden 'suppen' og saltede først da det lå på tallerkenen.
Ellers kan man med fordel tilsætte lidt bouillon og spise suppen med, det smager også herligt og giver mere fylde i maven ;o) Og for øjets og smagens skyld kan man med fordel drysse med hakket persille.
Hvis man har hang til det kan man også koge lauerbærblad eller salvie med i suppen.

Så hvad brugte jeg til retten:
1 bayersk pølse eller en anden god pølse eller sågar en kotelet!
1 stort rødløg
2 fed hvidløg (kan udelades)
2 spsk rapsolie
2 gulerødder
3 kartofler
1/2 tsk tørret citrontimian
salt og peber

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar