fredag den 15. marts 2013

Arhhh! Det gjorde jeg bare ikke!

Jo - det gjorde jeg! 



Dahlia, edderkoppeplanter, petunia, løvemund, snetæppe, vidunderblomst og allium blev det til samt frø til borlotti bønner, skorzonerødder og persisk kommen (Spidskommen ikk!??!). Jeg har så mange andre frø fra de andre år, så frø behøver jeg ikke købe så mange af.

Jeg kan bare ikke stå for alle disse dejlige løg og knoldplanter, som bare ligger i en bunke og frister mine øjne og fingre. Så igen i år må jeg altså ud og grave med den lille skovl og gemme det hele væk under jordoverfladen og i potter, så jeg ikke bliver afsløret!

Jeg elsker liljer og sidste år havde jeg nogle i rent orange i en potte på altanen og de var bare så flotte, men jeg fik ikke taget dem ind, fordi de lå i en potte med en plante, som jeg ville prøve at lade stå, for at se om den kunne klare vinteren. Det ser det nu ikke ud til endnu, men der er jo heller ikke meget varme...
I år skal jeg så have både orange, hvide og røde liljer på altanen.


Og så en gammel kending! Og ja den blomstrer stadigvæk...


 Og så et par nytilkommere!

Håber den lærer at blomstre lige så meget som sin fætter.

I Bilka kunne jeg ikke stå for hverken potten eller tusindfryden.

Superbest måtte slippe disse skønne skjulere og store roser.

Så, kan foråret ikke komme til haven,
må 'haven' komme ind i stuen!




7 kommentarer:

  1. Ja jeg skal da love for, at du har fået købt ind. Så store fristelser bliver vi ikke udsat for herovre. Det går nok med det, så kan jeg bruge pengene på noget andet.
    Og dog jeg får lige lidt liljeløg i næste uge, men ellers sparer jeg mine penge indtil næste tur til fastlandet :)
    Jeg kan godt lide den mørkerøde Sct. Pauli, min mor var mester i at lave dem, det er hun ikke mere.
    God plantning Vibeke.

    SvarSlet
  2. He he.... Ja det er svært med alle disse fristelser.... ;)

    SvarSlet
  3. Sct pauli lader jeg mig også friste af - ellers er det blevet lidt småt med stueplanter. Jeg kan se, du også som mig har købt nerineløg. De holder desværre ikke så længe ude i haven i vores jord og klima.

    SvarSlet
  4. Jamen så er det bare om at komme igang - når vejret tillader det;)

    SvarSlet
  5. God fornøjelse, der er nok at gå i gang med og jeg kan se et fantastisk blomsterflor for mig til sommer :)

    SvarSlet
  6. Hej Vibeke.Kan da se at dit første billede ligner det jeg lige har vist.........vi kan da ikke lade være med at købe når vi ser et godt tilbud.Og alle de skønne løg er da ikke til at stå for.
    Satte to hvide liljer sidste år,og de blev helt fantastiske.
    Rigtig god lørdag til dig Jette

    SvarSlet
  7. He he herlig å bare gjøre det, dette blir fint til sommeren.

    SvarSlet