søndag den 17. marts 2013

Oprydning i pelargonierne!

I går var en rigtig dårlig dag, så jeg trængte til at rydde op og eftersom jeg ikke havde overskud til, at rydde op i det der egentlig trængte, kunne jeg da rydde op i noget andet og meget nemmere. Det blev så til, at jeg gik i køkkenet og pillede visne blade af pelargonierne og tog stiklinger, tørrede af og satte det hele tilbage igen.



Drivhuset jeg fik i julegave blev endelig sat på plads og der skal såes i bakker inde i det.



Billederne blev desværre lidt uskarpe, men de er der...


Et sted i blogland blev denne idé præsenteret og jeg satte stumpen fra en blegselleri i en potte med jord onsdag aften, da jeg havde skåret salat. Jeg har nu godt nok tænkt på, om ikke stænglerne skal 'dækkes' og 'trækkes' op for at blive blege, eller er det mon ikke nødvendigt?!!

Jeg har også set toppe af rødbeder, beregnet til salatskålen og vist nok også gulerødder, men kan man spise toppen af en gulerod? Gad vide hvor mange andre grøntsager jeg kan sætte i jord og få nyt liv igen!

Torsdag kørte jeg min mor på sygehuset, hun blev opereret for grå stær og har nu fået normalt syn på øjet. Om tre uger skal det andet øje opereres og så kan hun sikkert nøjes med læsebriller. Utroligt! Hun har brugt briller siden hun var teenager...

Pondus lå som altid ved mine fødder og vogtede på, hvornår jeg gik igen, når altså ikke lige han befalede mig til 'kast og hent' legen. Han er jo stadig en hvalp på 10 mdr. og fræk og stædig.


Ha' en go' søndag!

6 kommentarer:

  1. God idé at tænke på lidt andet, noget grønt er altid godt at arbejde med.
    Jeg har ikke forstand på genbrug af grønsager, men det er der nok andre, der har.
    Sød hund du har. Dejligt din mor kan slippe for briller, jeg har også brugt briller siden jeg var teenager, men jeg tror ikke, jeg har grå stær.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er utroligt at synet kan forandres så meget. Så er det bare om vi andre kan vende os til at se hunde uden briller og om hun selv kan finde ud af det ;o)
      Jeg begyndte at bruge læsebriller for godt 5 år siden og jeg synes stadig at det er irriterende, for enten er de fedtede eller glemt eller også falder de hele tiden på gulvet, hver gang jeg bøjer mig forover.

      Slet
  2. Det var en dejlig fortælling på en kold søndag,hvad ang. bleg-selleri så ved jeg ikke om der gælder det samme som ved asparges.
    Ha en dejlig søndag.
    Knus fra Leila

    SvarSlet
  3. Jeg fik også ordnet mine pelargonier i søndags. Jeg har kun ´en slags, Dr. Ingrid. I år har jeg haft godt held med at overvintre.

    Altid rart at sysle med.

    Dejligt med din mors operation.

    SvarSlet
  4. zeal replica bags replica hermes x7a70h1q29 replica bags from korea replica kipling bags fake gucci e7p46d2w72 replica bags review Learn More e8n03g5o23 replica designer bags replica bags paypal l2h11o9m98

    SvarSlet