onsdag den 20. marts 2013

Update på bladselleri!

Kan du huske, jeg viste et billede af stumpen af en bladselleri, sat i en potte med jord til videredrivning.


Som jeg skrev, var jeg ikke helt klar over, om jeg skulle dække den for, at trække stænglerne lange og blege. Men i forgårs satte jeg en paprulle fra toiletpapir over og idag var der sket noget.





Hvor bleg den er, kan diskuteres - jeg vil sige ikke særlig bleg, men den er da trukket noget i vejret.

Det er altså sjovt med disse små hverdagseksperimenter.

Har du selv mod på at dyrke genbrugsgrøntsager i vinduet eller har du allerede gjort det?


7 kommentarer:

  1. Hvor er det en god idé. Jeg er spændt på at se, hvad du får ud af det i sidste ende :-)

    SvarSlet
  2. Hej Vibeke.Det ser da godt ud.......den vokser fint.
    Har bladselleri i bryggerset,så det må komme an på en prøve.God ide.God aften Jette.

    SvarSlet
  3. Det må være sjovt at følge den lille spire. Og gad vide om den bliver så stor, at du kan høste af den? Held og lykke med dit lille eksperiment :-)

    SvarSlet
  4. Det var dog et sjovt eksperiment. Genbrugs grøntsager. Det har jeg lige godt ALDRIG nogensinde hørt om før. Sjovt.

    SvarSlet
  5. Jeg er selv ret spændt på hvor lange jeg kan trække stænglerne og hvor længe den vil trives i vinduet.

    Ja det ender nok med, at jeg sætter genbrugsgrøntsager i køkkenhaven, så slipper jeg jo også for at så, men det er jo begrænset hvilke grøntsager der kan genbruges... ;o)

    SvarSlet
  6. Det giver blod på tanden til selv at prøve. God idé!

    SvarSlet