mandag den 11. marts 2013

Det pibler derude!

Den anden dag da jeg var i haven og gik rundtur for at lokke planterne op ad jorden og skræmme frosten væk, fik jeg alligevel øje på en del som er godt på vej op.

Her er persillen, som var småplanter købt i supermarkedet.


Foldebladen har også grønne skud.

Den lyserøde papave - valmue.

Bakkestjernen blev plantet i efteråret og skyder, hurra!

Påskeklokken -helleborus er ikke sprunget ud endnu.
Undskyld, det er da Løjtnantshjerte ;o)

Ingefær - kalder vi den! Det hedder den vist ikke...


De tidligetulipaner er på vej. I baggrunden ses matrem.


Her er det hortensia overvintret i koldt drivhus.

Krysantemum fra stuevinduet, de skulle nok have været plantet ud istedet for at stå i drivhuset.
Der er liv, selvom det er lidt svært at se.

Åhh, hvor jeg glæder mig til varmere tider!
Men hvor er det skønt trods alt, at kunne se lidt grønt.




6 kommentarer:

  1. Hvor ser det skønt ud :) Har du bare ladet din persille gå i frø i efteråret, så du har ny persille nu, eller hvordan?

    SvarSlet
  2. Det er planterne fra sidste år, så de går jo nok i blomst i år, men man kan godt få lidt persille, ved at blive ved med at fjerne blomsterstandene, eller sådan gør jeg!

    SvarSlet
  3. Hej Vibeke.Ja! der er godt gang i den nede ved jorden.Man skal bare ned på knæ for st se det.Men jeg er sikker på at når vi får lidt regn og + grader så eksploderer det hele.Od det tror jeg vi alle glæder os til Rigtig god dag Jette

    SvarSlet
  4. Det ser fint ud.
    Jeg må da også ud og have kigget til min foldeblad og ingefær.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
  5. Det ser jo ganske lovende ud, lidt varme så eksplodere det hele i grøn frodighed :-) Uh hvor jeg også glæder mig.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
  6. Jeg tror, du bliver nødt til at tage en skræmmetur mere, for at få den sidste frost væk.
    Men dit lokkeri virker godt, dejligt at se alt det der pibler frem hos dig ;o)

    SvarSlet