tirsdag den 26. marts 2013

Posten, IKEA og bloggen!


Jeg har fået brev og i det lille brev lå de skønneste små poser med frø. På Del jorden annoncerede Mette med, at hun havde for mange frø og ville glædeligt give bort af dem, så jeg skyndte mig fluks, at sende en mail afsted og to dage senere kom posten med det dejlige brev. Tusind tak Mette!


Udvalget lyder: Appelsin og citrontagetes, Jacobsstige - blå, Mauritansk Malva, Dusksalvie, Ildkongen - tagetes og Nellike 'Siberian blues'. Jeg glæder mig til at se dem i haven. Nedenfor billeder lånt på nettet!


         

              

Tagetes Ildkongen    


I går måtte jeg altså bare, stærkt inspireret af Annette fra Eventyrhaver, en tur i IKEA og se på blomster- og havetilbehør. Jeg starter altid med at gå en tur i rodebutikken, inden jeg går ind til normalpriserne :o)
Og tænk sig, denne store, dejlige potte stod bare der og ventede på mig og så til 30,- kroner. Ja, den er af plastik, men den skal jo bare males, ligesom.... - og lige nu bryder jeg hovedet for, at huske hvem der fortalte om malede krukker på sin blog fornylig, men jeg kan altså bare ikke huske det, sorry!
Tilføjelse: Blogland hviskede til mig at det kan ses hos Alice's Eventyrland!


Nå men jeg fik også købt det anbefalede pressede jord og så lige en del andre ting, men senere om dem.


Åh ja og så skal du lige have en update på blegselllerien!

  Sidst du så den!   Fra i formiddag!


Jeg har lavet lidt om, eller jeg har nærmest bare valgt en ny skabelon. Jeg synes selv at den er mere behagelig for øjnene, men hvad synes du?






14 kommentarer:

  1. Forunderlige blogverden ... Gavmildt og hjælpsomt!
    Jorden fra IKEA er jeg glad for, jeg har sået forskelligt i den. Den er porøs og lækker at arbejde med.
    Den er vokset fint din blegselleri.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sellerien er sjov. Jeg skal nok snart have tømt køkkenrullen, hvis den skal trækkes længere uden at blive for grøn ;o)

      Slet
  2. Hvilket dejligt brev at modtage :o)

    Din potte bliver forrygende når du har kigget indenfor igen, hos "Alice' eventyrland"... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Der ryger jo så mange blogs fordi nethinden og så mange gode idéer, at det ind imellem er svært at holde styr på, hvis blog eller idé det var.

      Slet
  3. Mht maling af krukker, så var det Alice's Eventyrland, der beskrev det så fint. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for info! Hvor er det dejligt at hjælpen ikke er langt her i blogland!
      Venligst Vibeke

      Slet
  4. spændende post med dejlige frø :)
    denne skabelon er meget behagelig, hold endelig fast i den :)
    - snart go' påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg er meget glad for min gave!

      Tak for feedback, det er værdsat :o)

      Go' påske til dig også!

      Slet
  5. Ja her var jeg bagud, for jeg kunne også have fortalt dig om Alice i Eventyrland :) Det var en masse lækre frø, du har fået. Jeg har lige sået, rævehale de kom op på to dage, jeg var lige ved at vælte bagover, da jeg løftede plastikposen af potten.
    Vibeke hvis det er noget, har jeg flere rævehalefrø, bare sig til hvis jeg skal sende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gælder heldigvis ikke om at komme først, bare at være med :o)

      Jo tak for tilbuddet, jeg har ikke helt overblik over haven endnu, men du kan tro du hører fra mig, hvis jeg falder over noget på din blog!

      Rigtig god påske til dig og Samsø

      Slet
  6. Hej vibeke.Ja! jeg synes også at din ny opsætnig er en forbedring.Og tillykke med alle de dejlige frø.Dejligt med alle de gavmilde bloggere.
    Kan se at du har fået navn på Alice med hensyn til maling af krukker.
    Rigtig god påske Jette

    SvarSlet