mandag den 25. marts 2013

Spis dine Zinnia!

Vidste du mon det? Du kan spise dine Zinnia/Frøkenhatte!

http://www.arcadia-farms.net/2012/09/01/10-ways-to-eat-zinnias/

Jeg har igennem årene leget meget med spiselige blomster, både fordi det pynter på maden men også fordi blomsterne bidrager med andre egenskaber end grøntsagerne. Jeg vil ikke komme ind på egenskaber og virkninger i dette indlæg, måske en anden gang.

Jeg faldt over dette indlæg ude i cyberhaven og synes at det var så interessant, at jeg måtte dele det med jer.



9 kommentarer:

  1. Det ser da rigtig spændende ud, den der Garden Taco lyder som en fin ide og blomster pynter jo med de mange farver.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  2. Lyder spændende Vibeke - det ser smukt og indbydende ud :0)

    Dorthe

    SvarSlet
  3. Nej, det vidste jeg ikke! Sjovt at se.

    SvarSlet
  4. Jeg vidste ikke, man kan spise frøkenhatte, men de må se smukke ud fx på en salat.

    SvarSlet
  5. Det vidste jeg ikke, at man kunne. Men det giver da et godt farvepift til de lidt kedelige tacoskaller, og i en frugtsalat vil de også gøre sig godt.

    SvarSlet
  6. Det lyder spændende.
    At de kan spises, det har seglene for længst opdaget, hmm.

    SvarSlet
  7. De kan da sætte spræl på en hver lagkage - det må prøves.
    Ha en skøn solskinsdag.

    Kh Lise

    SvarSlet