tirsdag den 5. marts 2013

Billige havemøbler!

Trænger du til nye havemøbler og har du ikke så mange penge og ikke mindst, kender du en der er fiks på fingrene, så kan du bygge dine egne havemøbler af euro-paller!


Det ser måske lidt råt ud, hvilket jeg godt kan lide, men man kunne jo også male pallerne, hvilket yderligere vil give dem en mindre grov overflade.

Jeg fandt billedet på 1001 pallets! Der er rigtig mange gode idéer til haven, men også til indendørs opgaver med paller.

Tilføjelse af 7. 3. 2013:
Åh ja, jeg skylder lige at fortælle at jeg fandt sitet gennem et indlæg på Bæredygtigt design's blog!
Det går så stærkt når jeg besøger andres blog, at jeg ikke altid kan huske hvor inspirationen kommer fra, det beklager jeg! Tag gerne et kig dér, for der arbejdes også med paller til møbler og andet og er en rigtig god inspirationskilde.


12 kommentarer:

  1. Hej Vibeke.
    Det var sørme en sjov og rustik idé. Det havde jeg godt nok ikke selv fantasi til at komme i tanke om. De passer måske nok ikke så godt ind i min have, hvor målet jo er en romantisk have, men jeg kan godt li' det rå udtryk i den rette sammenhæng. Mon ikke du giver nogen kriller i hovedet, med dette fine billede? Det vil jeg i hvert fald tro.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tjah hvem ved, jeg har overvejet at lave et plantebord selv, jeg har nu heller ikke plads til sofaer i haven. Selvom, hvis der nu var hjul under, var de jo nemmere at skubbe til side, ikk!

      Slet
  2. Rigtig sjov ide. Der er jo heller ingen der siger at man skal have hele sættet, en rustik stol i et et rustikt hjørne af haven, kunne da være genialt. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja siddepladser kan man ikke få for mange af og jeg har faktisk ikke nok, så der gav du mig da lige en idé!
      Ja jeg synes det er en ret sjov og praktisk idé med pallemøbler og ikke mindst prisen ;o)

      Slet
  3. Sjove møbler, men det går Bent vist ikke med på, han bruger pallerne til brændet.

    Idé til en orange rose: Summer Wind, eller Flora Danica, Westerland er også orange. Jeg så lige, at du spurgte om det hos Mathias Emil. Du kan også kigge på min rosenfane for at se, om der er andre orange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet! Kender du det, at man har en farve i hovedet som man slet ikke kan finde. Westerland har jeg, men den er ikke skrap nok, jeg kigger helt sikkert lige på din blog :o)

      Slet
  4. Jeg vender også lige tilbage med et bud på en orange-orange rose, nemlig Beauty Star - du kan se den på min rosenfane sammen med Victor Borge som også er orange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det! Jeg tjekker det lige ud :o)

      Slet
  5. Det er en rigtig god ide med palle møbler.
    Det må vist prøves af.
    Knus Leila

    SvarSlet
  6. Hej Overgartner. Du er meget velkommen, jeg deler gerne. Har i øvrigt planer om at lave højbede af paller, men nu må vi se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din forståelse. Normalt husker jeg at skrive hvor jeg har fundet idéer eller inspiration fra, men somme tider glipper det altså.
      Ja højbede havde jeg også tænkt på, for jeg skal have lavet nye, de gamle brædder kunne ikke mere i efteråret og jeg har ikke lyst til at bruge en formue på dyre lærkebrædder.
      Tak for inspiration!

      Slet
  7. Utroligt hvad man kan lave, hvis man er kreativt.
    Møblerne er garanteret stærke og meget anderledes.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet