søndag den 24. marts 2013

Trængsel i det lille hjem!

Jeg har lagt knolde og løg i potter til forspirring i dag og det hele står i min stue, så nu skal jeg da snart have udvidet stuen ellers må jeg jo flytte hjemmefra ;o)


Ja ja, kønt er det ikke og gulvtæppet skal snarest flåes af, men jeg er jo lejer...

Jeg har lavet et lille eksperiment, eller jeg er i gang og måske ved nogen det allerede. 

Jeg har nemlig tænkt mig at forsøge at så kig-ærter fra køkkenskabet, kan man mon det?!! 

Jeg vil nu også så grønne ærter, bare for en sikkerheds skyld. Netto solgte alle deres frø til halv pris idag, så jeg kunne købe godt ind til ærteskud til salaten, mhh!

Grønne ærter og kigærter.




 

Min ene duftranke (selvsået af egen frø-avl) var godt på vej ud af sin rustne metalpotte, så den måtte have en ny potte at stå i. 
Og nå ja, så fik i alligevel noget af mit rod at se!!!



Jeg eksperimenterer også lige med tekststørrelsen, hvad synes du er bedst?




19 kommentarer:

  1. I'm curious to see how the peas from the cupboard turn out.

    SvarSlet
  2. åh ja sådan kan det nemt komme til at se ud i disse dag hvor sneen og frosten stadig bider i jorden... men bare vent frøken tø er på vej hen over det ganske land.

    Lyder spændende med dine spire fra køleskabet... jeg har tænkt mig at sætte mine hvidløg fra køleskabet, dem med store spire på og se hvor godt de klare sig her i foråret :)

    God søndag til dig dig

    Haveknus
    Annette

    SvarSlet
    Svar
    1. He he, ja jeg synes jo ellers at ham Hr. Vinter var blevet fyret, men hvem vil acceptere en fyreseddel i vore dage... :o)

      Jeg skal også have sat mine hvidløg, men først skal avispotterne jo lige laves. Læste et sted at det ikke er så godt, at rode med deres rødder ved omplantning, så de må hellere få hver deres potte.

      Go' aften dig dig!

      Slet
  3. Hej Vibeke.Ja! jeg kan da godt se at du snart må flytte hjemmefra med alt det der hober sig op hos dig.
    Og kan da også se at du heller ikke kan få plads til at lave mad.
    Vi har mange glæder af vores havepassion.
    Jeg tror også at jeg må have sat mine knolde i krukker.
    Kan godt li den skrift du har brugt i dit indlæg.God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hvis vi dog bare snart kunne komme i drivhus og jord, det ville klæde mit humør :o)

      Tak for feedback.

      Go aften til dig også!

      Slet
  4. Herligt med sådan et selv-bestaltet gartneri i stuen. Men det gavner sig til sommer, med mange skønne planter :-)
    Jeg tror godt, at man kan så kikærter og at de spirer. Men det bliver spændende at følge dit eksperiment.

    SvarSlet
  5. Pyt med at det roder - rod er så dejligt ærligt. Jeg synes det er så fedt med alle de projekter du har gang i, det er rigtig spændende at følge med i dine eksperimenter også. Dog undrer det mig, at du kun forspirer én af hver slags knold/løg? Ville det ikke blive smukkere med mange af få, i stedet for få af mange forskellige? Blot min ringe mening ...
    Rigtig god søndag aften,
    Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig at andre synes at det er lidt sjovt og spændende med små eksperimenter :o)

      Det du ser her er kun nogen af de knolde og løg der skal ud i haven i år, der ligger mange flere og venter hos min mor, vis have jeg passer.
      Jeg regner med at det meste skal ud i bedene og så kommer det jo til at stå sammen andet der matcher, derfor forskellige farver ;o)

      Slet
  6. Held og lykke med eksperimenterne, der er da gang i noget hos dig. Bare du hygger dig med det, og det gør du garanteret. Jeg synes, det er fint med kun en af hver slags, så får man set/prøvet nogle flere :)
    Jeg kender godt det med, at man skal rydde til side, når man tager billeder, det er ikke altid jeg husker det, så pyt. Nogen har meget rod, nogen har slet ikke noget. Jeg hører ikke til sidste kategorina :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen hvorfor er det så forfærdeligt med rod egentlig.
      Vi tager jo gerne vores billeder midt i pusleriet og så ville det da være mærkeligt hvis omgivelserne bare var sterile, ikk!

      Slet
  7. Lyder ellers lækkert med friske ærtespire......noget nær den bedste smag der findes ;0) Mange planter små er ikke rod - det er fremtidsdrømme og dem kan vi ikke få for mange af :0)

    Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker mikro planterne i min mad. Jeg har også brugt spirrer (små bitte nye planter) af basilikum, sennep og rucula, det smager fortræffeligt og så er det jo sundt for både sind og krop :o)

      Nej drømme dem er der mange af, det kniber bare med at få dem ført ud i haven, enten for lidt tid eller også er det økonomien der halter.
      Men at sætte sig i sin stol i solen og drømme om hvordan det kunne være, det giver dejlige billeder på hornhinden ;o)

      Slet
  8. Jeg synes helt klart den store tekststørrelse, den er nemmest at læse. Det ser spændende ud i din stue, med alle de potter, hvis du ikke kan være der selv længere, har jeg jo skurvognen :-) men så er der jo ingen hjemme til at passe alle dine potter. Lyder lækkert med ærteskud i salaten.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager jeg helt sikkert som en invitation ;o)

      Ja kan da godt være jeg skulle lave et indlæg om mikrogrønt til salatskålen, tak for den!

      Slet
  9. Rigtig spændende med dit eksperiment.Det er fint med den store tekst, det er let at læse.
    Jeg har ikke sat mine knolde til spiring endnu, jeg venter til de kan stå i drivhuset. I stuen har jeg en del som jeg har sået, så der kan vist ikke være mere.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for feedback, så vil jeg måske holde fast i den store tekst fremover.

      I år har jeg valgt knoldene frem for frøsåning. Sidste år var hele stuen fyldt med bakker og små potter og det var et eldorado af den mindre gode slags.
      Lidt skal der dog såes, men det venter jeg med lidt endnu til jeg kan så i drivhuset!

      Slet
  10. Hei Vibeke!

    Nå fant jeg endelig bloggen din! Så frodig du har det inne hos deg. Vi får hygge oss innendørs mens vi venter på våren :-)
    Ønsker deg en god dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal være så hjerteligt velkommen til!
      Ja snart er det forhåbentligt frodigt, men så skal det også ud i haven, for så er det helt sikkert næsten sommer ;o)
      Ha' det godt!

      Slet