mandag den 4. marts 2013

Finurlige slangeløg!

Jeg viste et billede af nogle løgplanter i mit sidste indlæg. Det er nogle topløg jeg har taget fra en bekendts have, som ikke vidste hvad det var for noget og det gør jeg heller ikke. Desværre har jeg ikke et billede af moderplanten og mine egne er ikke blevet til høje planter endnu.



Jeg fandt dette billede på nettet, som ligner blomstens forstadie.

Jeg startede med at lægge dem i en bakke og drive dem frem deri, så jeg vidste hvor de var, året efter blev de sat i jorden og de sidste to år har de set sådan ud. Planten jeg tog dem fra, var en høj løgplante og i toppen snoede den rundt og havde først en undseelig blomstlignende stand og senere kom de små løg, som jeg så lagde i noget jord.

Er der mon nogen af jer der ved hvad det er for nogle finurlige løg jeg har fået fat i???

Sygdomsfølgetonen: Jeg har fået brev og jeg skal på sygehuset på Onsdag til kikkertundersøgelse/-operation. Så håber jeg så sandelig at jeg blir af med kløen. Jeg vil faktisk hellere have ondt end at klø, men ondet skulle også gerne gå væk samtidig, så jeg krydser fingre for at alt nu blir i orden.

 Jeg ved ikke helt lige, hvad det er min skønne læge kan, men noget kan han, for det er sjældent man skal vente særligt længe, når han laver en henvisning. Han er desværre ikke af de yngste længere, så jeg gruer for den dag han går på pension og jeg skal have en ny læge. Det vil sige, hvis han da går på pension, for jeg tror, at han er af den type, der slet ikke kan undvære sit job og patienterne.
Han er af den gammeldags type, der spørg til ens dagligdag og det er kun hvis det er yderst nødvendigt, at han udskriver recepter på piller og værk. Næh, en ordentlig sund kost og lidt kamille til snuen, det kan gøre underværker. Nå ja, så lyder det som om jeg render til lægen for det mindste, men nej, jeg har altid forsøgt at helbrede mig selv før jeg måtte ty til lægen og en gang i mellem har jeg så også fået en reprimande af lægen for det, hehe!
To be continuet!


10 kommentarer:

  1. kunne det være slangehvidløg ??? og held og lykke med sygehuset ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også at det ligner, men de er ikke blevet større end det viste endnu, så det er lidt svært at vide...!

      Slet
  2. Ja, billedet fra nettet ligner præsis de slangehvidløg jeg har.
    Derimod ved jeg ikke helt med dem du selv har fotograferet? Synes stilkene ser runde ud?
    Mine har været grønne hele vinteren, men er ikke begyndt at spire så kraftigt endnu.
    Vil vise dem ved et senere nedslag, nok idag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mener blomsten var mørkerød og lignede et dragehoved. Måske skulle jeg prøve at nulre en stængel og lugte til den. Måske er de ikke blevet større fordi de står for tæt, så jeg skal nok fordele dem i en række i år og se hvad der så sker.
      Vil holde øje med din blog så og tak!

      Slet
  3. Her kan jeg ikke hjælpe, jeg ved meget lidt om løg.
    Håber det går godt med din kikkertoperation. Jeg bliver helt misundelig, når jeg læser om din læge, den slags læger finder man ikke mange af mere.
    Jeg undgår gerne at gå til læge, for jeg kan lige så godt selv stille diagnosen. Læger er i dag et meget travlt folkefærd, de kigger mere på skærmen end på patienten.
    God bedring

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja men du kan tro jeg er glad for ham, derfor er jeg jo også lidt ked af at han efterhånden ser lidt for gammel ud, til at overleve os begge... ;o)

      Slet
  4. Jeg forsøgte at sætte slanghvidløg sidste år, men det kom der desværre ikke noget ud af. Det bliver spændende at se hvad dine bliver til, der er også noget der hedder etageløg - kunne det være dem?
    God bedring med sygdommen, jeg havde også undret mig over dit fravær. Håber det snart bliver meget bedre, for det du beskriver lyder sandelig ikke spændende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er ikke etageløg. Dem har jeg nogle af, men deres stængler er meget kraftigere og de er slet ikke fremme endnu. Jeg spiser ikke topløgene, for de når aldrig at blive så store, at de er værd at rode med :o)

      Slet